Skip to content

Bucatarie

  • Sample Page

Fructul care reface ficatul, reglează tensiunea, contribuie la scăderea colesterolului și glicemiei! 7 motive pentru a-l introduce în alimentația ta

articleUseronApril 29, 2026

Un fruct adesea trecut cu vederea, dar extrem de valoros pentru sănătate, este grapefruitul. Cu o compoziție bogată în antioxidanți, fibre, vitamine și enzime active, acest fruct a atras atenția cercetătorilor pentru efectele sale terapeutice, în special asupra ficatului, sistemului cardiovascular și metabolismului glucozei.

1. Protejează și regenerează ficatul

Potrivit unui studiu publicat în European Journal of Nutrition (2014), flavonoidele din grapefruit (în special naringenina) au efect hepatoprotector. Ele reduc inflamația, combat stresul oxidativ și stimulează procesele de regenerare hepatică.

Dr. R. Hernández, hepatolog la Clinica de Medicină Internă din Madrid, afirmă:
„Pacienții cu ficat gras non-alcoolic care au inclus grapefruit în dietă de 3 ori pe săptămână au arătat o îmbunătățire clară a parametrilor hepatici în doar 8 săptămâni.”

2. Reglează tensiunea arterială

Grapefruitul este bogat în potasiu, un mineral esențial în menținerea tensiunii arteriale în limite normale. Potrivit American Heart Association, un aport crescut de potasiu ajută la reducerea efectelor nocive ale sodiului și relaxează pereții vaselor de sânge.

Un studiu publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry (2012) a arătat că un consum zilnic de suc proaspăt de grapefruit timp de 6 săptămâni a redus tensiunea arterială sistolică cu 5-10 mmHg la persoanele cu hipertensiune ușoară.

3. Scade colesterolul „rău” (LDL)

Cercetări efectuate la Universitatea Hebrew din Ierusalim au arătat că un consum regulat de grapefruit (în special cel roșu) reduce semnificativ nivelurile de LDL colesterol.
Prof. Shela Gorinstein, autorul principal, a declarat:
„Am observat o scădere de peste 15% a LDL colesterolului în rândul participanților care au consumat grapefruit roșu zilnic timp de o lună.”

4. Contribuie la scăderea glicemiei

Datorită conținutului ridicat de fibre și indice glicemic scăzut, grapefruitul reglează absorbția zaharurilor în sânge. Mai mult, flavonoidele precum naringenina îmbunătățesc sensibilitatea la insulină.

Un studiu publicat în Metabolism Clinical and Experimental (2006) a arătat că persoanele cu prediabet care au consumat jumătate de grapefruit înainte de mese au avut niveluri mai scăzute de insulină și glicemie postprandială.

Next »

Găura mică rotundă de la capătul clăștii de unghii este utilă

Plăcile de baie sunt adesea mucegăite, murdare și îngălbenite: Iată 5 sfaturi ieftine pentru a menține plăcile de baie curate și lucioase.

Atenție! 8 medicamente care provoacă demență severă

Te-a sunat un număr necunoscut? Nicio problemă, află identitatea lui cu un truc simplu

5 culori de evitat după 50 de ani: îți pot estompa strălucirea…

Purtarea verighetei pe mâna dreaptă: ce înseamnă asta?

Recent Posts

  • Găura mică rotundă de la capătul clăștii de unghii este utilă
  • Plăcile de baie sunt adesea mucegăite, murdare și îngălbenite: Iată 5 sfaturi ieftine pentru a menține plăcile de baie curate și lucioase.
  • Atenție! 8 medicamente care provoacă demență severă
  • Te-a sunat un număr necunoscut? Nicio problemă, află identitatea lui cu un truc simplu
  • 5 culori de evitat după 50 de ani: îți pot estompa strălucirea…

Recent Comments

No comments to show.

Archives

  • May 2026
  • April 2026

Categories

  • Uncategorized
Proudly powered by WordPress | Theme: Justread by GretaThemes.